10 Ocak 2010 Pazar

Hangi Takibanist Karaktere Sahipsiniz?


Merhabalar sevgili takibanadostları!
Sanmayın ki bloga yazmıyorum diye duraklama dönemine girdim.Çalışmalarım son sürat ilerlemekte fakat çoğu uzun soluklu olan projeler olduğundan sizlere yarım yamalak bilgiler aktarmaktansa bir süre daha yazmamayı tercih ediyorum elbette.
Bu uzun süre ve yoğun çalışma isteyen projelerden birini tamamlamış bulunmaktayım aziz takibanaseverler!
Bildiğiniz üzere siyasi,iktisadi,bayındırlık ve iskan,felsefi,sanatsal vb. konulardaki tavrıyla dünya üzerinde richter ölçeğinin ölçemediği şiddette sarsıntılar meydana getiren takibana,bir çok alanda yeni akımların doğmasına sebep olmuş;coshua(ben),nokta ve gaso gibi isimler keremcem,tan,gökhan özen gibi isimleri tahtlarından indirip genç kızların yeni sevgilisi konumuna gelmişlerdir.
İşte sevgili canlar bu etkilerden biri de takibana'nın,bu köhne düzen içerisinde varolmuş ve olmaya devam eden "kapitalist toplum insanı"na yapıtlarıyla tokat atıp kendine getirmesiyle,sözkonusu insan(lar)ın karakter(ler)inde meydana getirdiği değişimdir.Takibana adeta "dönüşüm"ü tersten yaşatmıştır,insanlara...Anadolu'nun bir çok yöresinden "Abi sabah bi' kalktım behlül olmuşum,sağolun abi.İnsanları iyiye güzele yöneltmek bu olsa gerek!Viva takibana!" benzeri onlarca elektronik posta,kısa mesaj ve çağrı aldık.
Bu gelişmeler sonucu tüm bağlantılarımı kullanarak ve şans eseri yurtdışında olmam vesilesiyle de yakin dostlarım Almanya Sosyologlar Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı(DSIC) Başkanı Dietmar Hamann'ın ve Berlin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı aynı zamanda geçen seçimlerde Berlin 1.Bölge bağımsız Milletvekili seçilmiş türk asıllı Barbaros Toppmüller'in yanında aldım soluğu.Barbaros'un Berlin'deki ofisine kapanıp sürdürdüğümüz haftalar süren yorucu bir çalışmadan sonra sizler için bu testi hazırlamayı başardık!
Haydi şimdi kapın kalemi kağıdı ve çözmeye başlayın...

1)Sizce sinema nedir?

a) "ya ne gidip boşuna para verecem nasılsa şov tv'de verirler "
b) "hacı iki tane kız arkadaşım oldu hayatım boyunca,dolayısıyla iki kez sinemaya gittim onlarda da bi baştaki reklamları,bi de fragmanları hatırlıyorum.Ama fragman bitene kadar oturdum,sonuçta sinema emekçisine saygı."
c) "ay ben ne korku filmi izleyebilirim ne de dram,mesela babam ve oğluma üç kez gittim,üçüncüde ağlamaktan bayılmışım.bence en güzeli romantik komedi özellikle biricıt cons"
d) "sanat filmlerine hiç dayanamıyorum,o ne öyle ya bi adam duruyor bi saat onu izliyorum.nedir bu ya!"
e) "bence sinemada antiemperyalist tutum şart.film dediğin toplumsal sorunlara parmak basmalı,çekinmeden izleyicinin gözlerine önüne sermeli,dünya ve türkiye dinamiklerine güncel bir yorum getirmeli,ilerici ögeleri her karesinde bulundurmalı son tahlilde toplumcu gerçekçi olmalıdır."

2)"Issız bir adaya düşsem yanıma alacağım üç şey...

a) ...en yakın arkadaşım,uydu telefonu ve suda yanan kibrit olurdu"
b) ...un,tuz ve şeker olmazdı.Üç beyazdan uzak duracaksın."
c) ...coshua,nokta ve gaso olurdu."
d) ...rakı,beyaz peynir ve kavun olurdu."
e) ...kalem,kağıt ve yalnızlığım olurdu."

3)Bir dizide oynayacak olsanız hangisini tercih ederdiniz?

a) Kollama-STV
b) Nip/tuck-CNBC-E
c) Papatyam-STAR TV
d) Fıkralarla Türkiye-Kanal 7
e) House,M.D-TNT

4)Ne sıklıkla sinemaya gidersiniz?

a) kitleyecek pardon ısmarlayacak birini buldukça giderim,belli bir düzenim yok.
b) güldürüklü film geldikçe giderim,eğlence şeysi değil mi sonuçta eğlenmeyeceksem para vermemin de bir manası yok.mesela recep ivedik en beğendiğimdir.neden?çünkü millet kan ağlıyor biraz da gülmeye ihtiyaçları ver.buradan şahan'ı öpüyorum.
c) arkadaş yukarıda arz etmiş komik filmler güzel benim favorim de cmylmz mesela.ama ben türk sinemasının kuvvetlenmesi için çıkan tüm türk filmlerini izlemeye çalışıyorum.
d)her hafta perşembeden vizyona girecek filmleri inceler,beğendiğim olmasa dahi giderim birine.
e) "ne gidecem lan sinema bana gelsin!" deyip dururdum.geçen sinema emekçileri sendikası(sinesen)ndan gelip ağzımı burnumu kırdılar.her gün gider oldum!

5) Bir ülkenin kralı/kraliçesisiniz,uygulamaya sokacağınız yada mevcut anayasadan kaldıracağınız ilk şey ne olurdi?

a) sigara yasağı olurdu,%100 dumansız hava sahası istiyoruz.
b) otoyol kenarlarına tel örgü çektirirdim.otoyollardaki hayvan ölümlerine hayır!
c) zencileri yasaklardım.adamların hem fazladan kası var hem de...töbe töbe fuck u blackass!
d) özel mülkiyeti kaldırır kendi sonumu da hazırlardım muhterem.
e) youtube'u açardım.

6) Karşı cins hakkındaki düşünceniz hangisidir?

a) kadınlar olmasa şerefsizim dünyada komünizm olurdu!
b) erkek ve kadın..onlar bir bütünü tamamlayan iki parça.
c) erkek deme bana!iğrenç mahlukat!insan sevgilisinin yanında osurur mu!?
d) kadınlar/erkekler dünya üzerindeki en güzel yaratıklar,kusursuz yaratımın kusursuz parçaları.
e) kadının sırtından sopayı,karnından sıpayı eksik etmeyeceksin!

7) Ömrümü...

a) bir sahil kasabasında balık tutup satan,satamadığını yareniyle demlenirken rakısına meze eden bir yudum insan olarak...
b) bir şirkette başarılı,üst düzey yöneticilerin takdirini toplayan bir çalışan olarak...
c) üç duvarı kitaplarla kaplı,tek odadan oluşan bir evde sürekli kitap okuyan,geçimini dergilere gönderdiği öyküler karşılığı eline geçen bir kaç rubleyle sağlayan biri olarak...
d) kendisinden çok şey beklenen ve büyük umutlarla dört büyüklerden birine transfer edilen ancak gece hayatı ve karı kız ayaklarına saplanarak beklenen patlamayı yapamayıp bir anadolu takımına gönderilen,orada sezonda yedi gol üç asist ortalamayla oynayan bir gizli forvet olarak...
e) lise terk,evde hayırlı bir kısmet bekleyen hamarat,titiz ve dizi bağımlısı biri olarak geçirebilirim.

8) Dünyaya bir daha gelsem...

a) alman olmak isterdim çünkü adamlar disiplinli bir kere ayrıca ikinci dünya savaşı mazimizde var.keşke yenilmeseydik...
b) fransız olmak isterdim bir kere adamlar kibar fransız beyfendisi diye bir kavram oluşturmayı başarmışlar ayrıca bir frenç kis vardır ki...
c) brezilyalı olmak isterdim çünkü adamların çalım atmadığı,yumurtlatmadığı millet kalmadığı.kendim bir futbol aşığı olup ta babaeskispor yıldız-b den ileri gidememiş olmaktan dolayı müthiş utanç duymaktayım.orda hiç olmadı botafogo da falan oynarım.
d) içimizdeki irlandalı olmak isterdim.
e) sevgiliiiimmm arar bulurum yine seniii severimmmm

9) Herbiri insan doğasının ayrı bir noktasına dokunan takibana production yapıtlarından hangisi favoriniz?

a) 3'ün 1'i;kola kapağı ve zavallı edriyın
b) 3'ün 2'si;kurbağaların sevinme zamanı
c) 3'ün 3'ü;baba,kedi ve edriyın'ın gölgesi
d) mahalledeki yabancının çok tuhaf hikayesi
e) legend of edriyın

10) Ve son olarak aşağıdaki sözlerden hangisi size en yakını?

a) "benim koyunum bile avrupanınkinden farklı bakıyor!" Nihat Doğan
b) "nihat doğan sakal gibidir,kestikçe daha gür çıkar!" Nihat Doğan
c) "sedanın hamile olduğunu bilseydim amerikadan arabayla dönerdik." Nihat Doğan
d) "eskiden türkiye'de üç tip insan vardı:sadece okur,sadece yazar ve hem okur hem yazar."Nihat Doğan
e) "biz bu vatanın kedisine de aşığız,köpeğine de." Nihat Doğan


Hayırlı uğurlu olsun sevgili takibanacanlar!Umarız çok zorlamamışızdır,elimizden geldiğince her konudan ve seçici sorular hazırlamaya çalıştık.
Şimdi gelelim sonuçlara:

a'lar çoksa: Anlaşılan o ki siz takibanayı anlayamamışsınız!Biz kolektivizmden bahsediyoruz,siz hala için yancılığındasınız.Kahvede çay ısmarlatıp,ortamda beliren sigara paketine bir şahin edasıyla dalan o pis adamlardansınız ama vicdanınız sizi de rahatsız etmeye başlamış.Takibanist Evrim Süreci(TES)nin en alt basamağını oluşturmaktasınız.Bir an evvel kendinizi toplamaya bakın yauv!

b'ler çoksa: Okuma-yazmayı yeni öğrenen bir ilkokul talebesinin heyecanını görmekteyiz sizlerde!Bu heyecan size ne kadar mutluluk vermekteyse bizi de o kadar umutlandırmaktadır,aydınlık günlere dair.Daha çok okuyup bir an evvel yaratım sürecine dahil olmaya bakın.Canımsınız..!

c'ler çoksa: Siz ortanca çocuk misalisiniz.Nasıl ki -bilen bilir,bilmeyenler için söylüyorum- bir ailede "sen büyüksün sen yap","sen küçüksün sen et" arasında unutulan ve en az iş yapıp en çok konuşan ortanca çocuklar var.İşte siz onlardansınız.Lafta en önde işte en arkadasınız.Hayır zeki,kafalı insanlarsınız var belli cevher ama işte şu sefa pezevenkliğinden vazgeçiniz.TES'in kırılma sürecidir sizinki ya bir üst basamağa çıkarsınız yada karanlığa düşer,kaybolur gidersiniz!

d'ler çoksa: Bir üst basamak artık kaçınılmazdır.Yetenek,zeka,çalışkanlık,disiplin hepsi sizde mevcuttur ancak en üst basamağa çıkmak için gerekli olan tecrübe yoktur.Politbüroya hazırlanan parti konseyi mensubu heyecanı ile bizi çok ilerilere taşıyacaksınız,iyi ki varsınız!

e'ler çoksa: Yaratım,yönetim,basın-yayın,üstün top tekniği vs. dünya üzerindeki tüm üst düzey yeteneklerin birleşimi adeta üstüninsansınız!Yodasınız,rıdvansınız,michaeljordansınız,melek ve şeytan,filler ve çimen,rot ve balanssınız! Birşey diyemiyor daha fazla çünkü siz herşeysiniz ve hiçbirşeysiniz!Dünyevi kelimeler yetmiyor sizleri anlatmaya....öpüyorum!

a'lar ile d'ler,b'ler ile c'ler eşitse: Napıyorsunuz siz kuzum!Bu kadar saçma şey mi olur,baştan başlayınız ve her soruyu anlayıp,doğru düzgün yorumlayıp cevaplayınız!

a'lar b'lerden bir fazla,d'ler ise ikisinin toplamının yarısından c'ler kadar fazlaysa : siz saçmalamışsınız derim....


saygılar ve de sevgiler,
coshua...





2 yorum:

Gokmen dedi ki...

bende b ler çok çıktı. Sonuç vallahi aynı ben..çok bilimsel bi çalışma olmuş.isveçli bilimadamlarından görmeye alıştığımız çalışmaları Takibanalarla paylaştığın için teşekkür ederiz coshua...

m.zan dedi ki...

dostum coshua benim cevap kombinasyonum seçeneklerde yok. sonucu nasıl öğrenecem?

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!
clemson(qq)-meksika sınırından amerika'ya geçmeye çalışan kaso/taso ikilisi kameralarımızdan kaçamadı! yönetim kurulundan alındığından bihaber olan kaso'nun yorumu merak konusu..

3'ün 1'i; kola kapağı ve zavallı edriyın

3'ün 2'si;kurbağaların sevinme zamanı

3'ün 3'ü;baba, kedi ve edriyın'ın gölgesi..