7 Ocak 2010 Perşembe

dedi... dedim...

-Niye öyle bir şey yapalım ki, dedi..
-Nasıl niye, dedim..
-Dürüstlük bunun neresinde, dedi..
-Kapitalizmin dürüstlüğü mü olurmuş, dedim.
-Bize kalan biraz dürüstlüktür, onu da bırakmamı istiyorsun, dedi.
-Sana kalan bir şey yok be yavrum, dolayısıyla yok bırakacağın bir şey, dedim..
-Ben buna inanmıyorum, dedi.
-Bu gidişle inanacak bir doğrun da olmayacak, inandırılmışlığınla kalacaksın sadece, dedim..
-Neden bahsediyorsun_? Ters giden ne var ki hayatımda, dedi.
-Sadece kendi hayatından bahsetmen yeterli bir tersliktir, dedim.
-Onu kastetmedim, dedi.
-Onu dedin, dedim.
-Başka hayatları önemsiyorum elbette, dedi.
-Ama önce kendi hayatını düzene sokman gerekiyor sanırım, dedim.
-Onu demedim, dedi.
-Onu kastettin, dedim.
-24 gün olmuş, açlık grevine gideceklermiş, katılsana hadi, dedi.
-Şu an yapamam, elimde değil, dedim.
-Atıp tutmak kolay tabii, dedi.
-Benim yapamamayışım bunu doğru kılmaz, dedim.
-Bu mudur yani senin doğrun, dedi.
-Mutlak bir doğru yoktur, dedim.
-İnandırılmışlığınla kalırsın yani, dedi.
-Hayır, ben 24 gün ve artısına, inancı uğruna soğukta yatan insana inanırım, dedim.
-Aptal ve soyut bir acı çekmek seni, o inanca ortak etmeye yetmez, dedi.
-Bunu demek istemedim, dedim.
-Bütün bunları diyen kim sence, dedi..
-Güldüm, kim olabilir ki, dedim.
-İkimizden biri, dedi.
-Hayır, ikimiz, dedim..
-Bu mümkün değil, dedi.
-Niye, dedim.
-Birimizin olduğu yerde diğeri kaybolur, dedi.
-İkimizin olduğu yerde fikirler çatışır, anlamsızlaşır, dedim.
-Bunu sen dedin, dedi.
-Bunu sen dedin, dedim.

Bunu ben demiştim...
Karanlıktan yararlanarak ışığı arkasına alıp yüzümü yüzüme yansıtan cama baktım. bana kalan yüzümün yansımasıydı sadece. Tek kelime etmemiştim ama yüzüme karşı tüm düşüncelerimi ortaya sermiştim.. En azından arkamdan konuşmuyordum. Kendime karşı temiz kalan yanlarım vardı kaybedilenlere karşın. Kaybedilenlerin yanında bunun ne önemi olabilirdi ki_? Bilmem, yalnızca kendini düşünen insan, kendinde temiz kalan birşeyler bulmuşken sevinmiş, çok mu_?

"elinden birşey gelmemek" klişesinden bıkmayan insan topluluğu arasında bir yer edinmekten başka ne yapıyordum ki_? Başka ne yapıyordun ki_? Bu tip aptal sevinçlerle kendini avuturken sen ve sana karşı bu cümleleri yazarken -senden farklı durumda olmamama rağmen- ben, 25. günün soğuğuna hazırlanıyor 24 gündür sokakta uyuyan insanlar! Bütün bunları yazarken ben, o inançlı insanlara destek verdiğimi düşünme hakkını istiyorsam, sokakta uyumam lazım gelir. Ama yapmayacaksın bunu, ben de öyle. Ve günler öyle geçecek.. "Ölmek var dönmek yok"un altında ezileceksin, her duyduğunda kanın kaynasa da.. kendi kendine telkinde bulunurken sisteme kaynamış bulacaksın kendini..

Çünkü...

Telkinlerimde kabullenen de bendim, karşı çıkan da..
Sisteme farkında olmadan uyum sağlayan da bendim, sistemin oyununa karşı beni uyaran da.. Pısıp kalan da bendim, bağırıp çağıran da..
Sistemin gerçek yüzünden bir parça görüp şaşakalan da bendim, sistemi yalamış yutmuş geçinen ukala da...

Sahi; ben kimdim_?...

haseyn..

Hiç yorum yok:

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!
clemson(qq)-meksika sınırından amerika'ya geçmeye çalışan kaso/taso ikilisi kameralarımızdan kaçamadı! yönetim kurulundan alındığından bihaber olan kaso'nun yorumu merak konusu..

3'ün 1'i; kola kapağı ve zavallı edriyın

3'ün 2'si;kurbağaların sevinme zamanı

3'ün 3'ü;baba, kedi ve edriyın'ın gölgesi..