19 Eylül 2009 Cumartesi

Kattu3a değil üstüpü Nedir?

Üstüpü - türk dil kurumu- : a. Gemi kalafatında, işliklerde, temizlik işlerinde, otomobilcilikte kullanılan didilmiş kendir: "üstüpü şakaya gelmez, yani bütün işin gücün üstüpü olacak." -Nazım Hikmet

Kattu3a - arabistan dil kurumu- :a. İplik atolyelerinde işlenen iplikten geriye kalan artık iplik yumakları."Ustam seslendi uzaktan oğlum topla kattu3aları" Cem Karaca

Sürekli söyledik Kattu3a değil üstüpü diye. çünkü bu basit bir slogan değil aynı zamanda takibana ruhunu yansıtan ve üyelerinin en küçük hücrelerine kadar nüfuz eden bir yaşam biçimidir. Kattu3a değil üstüpü Nedir? bu soru pek çok defa soruldu...

Gelin şimdi size yıllarca bir sır olarak kalmış bu akılalmaz hikayeyeyi kısaca özetleyelim;
yıllar önce Kaso, Gaso ve Haso Malkoçoğluna ait bir iplik fabrikasında proleter işçi sınıfının birer üyeleriydi. hızlı üretim faaliyeti esnasında yere atılan ve kullanılmayan iplikler bu işte henüz acemi olan Gaso'nun başını ağırtıyordu. çünkü işbölümü bir askeri hiyerarşik sisteme göre düzenlenmişti ve bu çağdışı sistem içerisinde henüz acemi olan gaso ezilmeye ve herkesin gözünde angarya bir iş olan kattu3aları toplamaya mahkumdu. Gaso ilk günlerde bu durumdan pek şikayet etmiyordu...ne de olsa onun için önemli olan devrimci dostlarıyla birlikte olmak ve devrim türküleri söylemekti...tabii ki hergün neşeli geçmiyordu ve gaso bazen kattu3ları toplarken bunalıyordu. o anlardan birinde ustasına sitem dolu ifadelerle seslendi ;
- Usta neden hep kattu3aları ben topluyorum. bıktım kattu3alardan..
usta o anda Gasoya baktı ve
-"kattu3a değil üstüpü" dedi...
işte tam o anda 3lünün beyninde şimşek çaktı ve tüm hayatlarını değiştirecek bir felsefenin altyapısını bir iplik atölyesinde kurdular...
demek ki duygularımız, hayallerimiz ve varoluşumuzu anlamlı kılan herşey bir yanılsamadan ibaretti. gerçek dünya, üstüpü alemi ve matrix birbirine karışmıştı. kattu3a sandığımız herşey birer üstüpüden başkası değilmiş.

ne dedik :
Bana bir kattu3a verin dünyayı yerinden oynatayım. Gaso
Bir Kattu3ayı kırmak atomu parçalamaktan daha zor. Kaso
Düşünüyorum o halde üstüpüyüm. Haso
Ben üstüpünün zeki, çevik ve ahlaklısını severim. Coshua
To be kattu3a or not to be. Taso
Üstüpü güçlenmenin doğal yoludur."Kattu3a Manifesto" Mnokta

Not : Not Bahsi geçen hikayenin belirli kısımları uydurma olup kişiler tamamen gerçektir..

1 yorum:

ahmet dedi ki...

yaa o kattu3a dediğiniz bizim bildiğimiz domatesli köfte yoğurulduktan sonra yenmek üzere hazırlanan parçalar değilmiydi..t t t bak yanlış biliyormuşuz hep ii oldu açıkladığınız...

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!

Takibana Production'da bana sonbahar yaprak dökümü!!!
clemson(qq)-meksika sınırından amerika'ya geçmeye çalışan kaso/taso ikilisi kameralarımızdan kaçamadı! yönetim kurulundan alındığından bihaber olan kaso'nun yorumu merak konusu..

3'ün 1'i; kola kapağı ve zavallı edriyın

3'ün 2'si;kurbağaların sevinme zamanı

3'ün 3'ü;baba, kedi ve edriyın'ın gölgesi..